jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Goeunge

Publicerad 2015-10-07 08:49:20 i Äntligen mamma

Måste föreviga detta.
Hämta på förskolan. Fick de obligatoriska heeeeej heeeeej, kram och pusskalas. Loppan sprang sedan vidare för att fortsätta leka medan jag gick in för att packa ryggsäcken och hämta div saker. Kommer ut igen och en ny mamma har dykt upp för hämtning. Hon sitter på huk och hennes dotter springer dit för att hälsa.  Vad gör loppan? 

Springer dit, ropar glatt heeeeej heeeeej och kramar om dem båda. Behöver jag tillägga att alla fick sig ett gott skratt? 

Älskade goeunge. Jag hoppas hon alltid kommer vara lika positiv och kärleksfull. Jag hoppas att det inte kommer ske att hon kommer bli utnyttjad för sin godhet!

Idag är det 90 dagar kvar. Jag har gått in i v 28. Det är lite roligt vilken skillnad det är på graviditet 1 och 2.
Första var allt verkligen mer spännande och jag uppmärksammade allt på ett helt annat sätt.
Jag älskar denna graviditet med och är nyfiken till 1000 på vad som buffarna runt där inne. Men jag har långt ifrån samma fokus denna runda mot förra.

Tanken som slår mig gång på gång är: hur är det ens möjligt att kunna älska ett barn lika mkt som jag redan gör med loppan? 
Hur kommer hon ta det? Är det snällt mot henne att inte få vara i centrum ngt mer i framtiden? Hon är verkligen min livs kärlek och jag är så glad över att hon är min dotter.

Samtidigt längtar jag tills knodden är här.

Bara "90" dagar kvar...





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela