jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Har bestämt mig

Publicerad 2015-10-14 08:51:25 i

Idag kommer jag tyvärr behöva lämna ett tråkigt besked. Jag tycker det är kul att jobba men när jag kör fler mil i veckan än timmar jag har behandlingar... då går inte ekvationen ihop.

Det heter vackert att folk väntar på löning, men det konstiga är att hon bokar aldrig mina tider utan fullbokar sig själv och sätter även i reserv men bokar inte på mig.

Hon har inte kundomsättningen som hon ger sken av att ha. Och jag råkar ut alldeles för ofta att kunden inte kommer och jag förlorar på så vis inkomst. De bryr sig inte ens om att ringa och avboka och det går inte att få tag i dem.

De behöver inte bry sig för de vet att de bara kan boka en ny tid när det passar dem. Utan att de åker på att betala.

Jag blir tokig!

I situationen jag sitter i nu är det inte ens lönt att hitta egen lokal och starta. Jag behöver inte ens gå runt och erbjuda mina tjänster för ingen kommer vilja ta emot en tjockis i ca 2 mån. Jag får ju inse att min mage tyvärr inte kommer  tillåta mig att arbeta in på förlossningen då den liksom är i vägen redan nu vid massage och andra behandlingar. Bänken har liksom inte plats för magen!

Så om hon inte efter dagens samtal ser till att ändra om bokningarna till mig så kommer jag gå till arbetsförmedlingen och skriva in mig som arbetslös från och med 1 nov.
Det smärtar mig att behöva göra detta. Men jag kan inte förlora på att arbeta!

På så vis så får jag även behålla förskolan som vi trivs med. 

Har laddat hela kvällen igår och har idag ont i magen. För jag trivs med att jobba och vill gärna fortsätta med detta! Men inte på bekostnad av min ekonomi, det vill jag lova!

Puh.... ogillar detta.

Nåja... Idag har jag bokade behandlingar mellan 11.30 - 14.30 (ni förstår vad jag menar hoppas jag) och sen ska vi ha afterwork 17 - 19. Hoppas på att jag får lite produkter sålda in på mitt namn på kvällen för att rädda upp körningen så jag kan tjäna LITE på att arbeta idag.

Sen att jag kommer sitta i Laholm och glo mellan 14.30 - 17 utan ngn krona betalt... det är ju bara skrattretande!

Så mkt hjälp behövde hon på salongen.... För hon hinner inte med... Suck! 

Fan vad jag längtar tills jag har MIN egna salong!!!! 
Jag må inte vara fullbokad från början och kanske inte sen heller, men det kommer finnas massa andra saker jag kommer kunna göra de tiderna jag har ett glapp. Och det kommer vara MIN salong!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela