jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Ro i själen

Publicerad 2015-10-23 11:58:00 i Allmänt

Efter att ha pratat med försäkringskassan igår, med snubben jag fick direktnr av i slutet på sommaren, har jag fått lite ro i själen. Känns förbannat gott måste jag säga!

Nästa vecka arbetar jag mina sista 2 dagar på salongen, och jag längtar faktiskt tills fredagen är över redan nu.
Jag älskar verkligen att arbeta som hudterapeut, jag tycker det är ett förbannat kul yrke! Men när det varit som det varit så kommer det bli skönt när detta är över. Sen har jag oavsett märkt att magen börjar vara i vägen för britsen. Den är liksom inte direkt utformad för en växande mage! Och ryggen är mer och mer krökt som en ostbåge. Mindre bra och skön arbetsställning.
 
Första måndagen i november kommer jag gå in till arbetsförmedlingen och anmäla mig som arbetslös och istället, tyvärr, lyfta a-kassa. Men det för bara gott med sig då jag idag bara har lägsta dagar kvar för loppan vilket gör en allt annat än rik. Så kommer få ut mer på min a-kassa och samtidigt så skyddar jag min föräldrapeng och min sgi för knoddas.
 
Jag kan ju söka arbeten fortfarande, för jag känner mig faktiskt fräsch i kroppen. Bara det inte kommer innebära kroppsarbete, så yket hudterapeut får jag lägga på hyllan tills nästa år. Men att sitta i en kassa exvis och blippa in lite varor det hade jag ju kunnat. Eller ett administrativt arbete som jag även älskar!


Har nyss kommit hem från en runda uppe i skogen. Loppan har plockat kottar och fyllat både sina och mina fickor med. Körde in en snabb runda till syknuten och köpte mig en nål så jag kan sy ihop min stickade mössa som länge legat och väntat nu på att bli klar. Den blev faktiskt riktigt bra mössan!
Känns varm och go och den passar faktiskt även mig om än lite tight. Ska bli spännande att prova den på loppan när hon vaknat och se hur den sitter på henne. Hoppas den passar!
Funderar på att köpa ett rosa sidenband som jag ska lägga in en rosett på mössan. 
Nu är jag faktiskt sugen på att sticka mer..... Men vad är frågan!

Idag är det redan fredag, denna vecka gick fort måste jag säga! 
Sitter och funderar på vad vi ska äta för ngt gott i kväll.
I helgen stundar lite besök hit och dit och vi ska även titta på en syskonvagn som jag snubblat över till ett billigt och bra pris. Ser ut som ny på bilderna och är en vagn som jag faktiskt letat efter länge nu
Hoppas den är i bra skick, att loppan sitter bra i den och att den är precis det jag föreställt mig. Och att de kanske tom kan tänka sig att gå ner lite i pris även om den redan är billig :P

Massa kul i helgen med andra ord! Tror oktober kommer vara snabbare över än vi blinkar. Sen är det lite mer än 2 måndaer kvar, eller mindre... och sedan är vi en familjemedlem rikare att mysa med. Hjälp, vad denna tiden verkligen gått fort!
Snart jul!!!!!!

Kommentarer

Postat av: Sara Selander

Publicerad 2015-10-23 21:14:33

Skönt med ro i själen! Vilken syskonvagn är ni intresserade av?

Svar: Jag bryr mig inte så mkt om själva märket. Hade gärna i för sig velat köpa emmaljungas nyaste syskonvagn men de pengarna har jag inte.
Mina krav jag har är att det är liggläge i vagnen så loppan kan sova bekvämt i den. Och så man kan ha nyfödd i den. Att sitsarna är sidan om varandra så jag kan se båda och så att den ena inte behöver stirra i ryggen på den andra. Gärna att sitsarna går att ha åt olika håll då loppan gärna tittar fram när hon åker. Och inte överdrivet bred. Samt att den ska klara av att köras i terräng och inte enbart asfalt 😊

Blev kontaktad av en som har en basson duo (tror jag den hette) och den har allt det jag vill ha. Läste lite om vagnen och det verkar vara en bra vagn. Får med 2 liggdelar (även om jag bara behöver 1 😊). Den ser riktigt ny och fin ut på fotona hon skickade och hon vill bara ha 3000 för den.
Daria D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela