jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Trött

Publicerad 2015-10-27 09:54:00 i Allmänt

Den senaste tiden har det florerat en massa skit på sociala medier. Vad som skrämmer mig mest är att folk verkar tro på allt som florerar. 
Vart tog källkritisk vägen?
Det verkar som folk glömt den viktiga biten och blivit dumma i huvudet.
 
Senast idag såg jag en artikel som börjat florera att en 12 årig pojke i hbg blivit misshandlad av en muslimskimmigrant, för att han hade blå ögon. Ett foto på en blond pojke med stygn under ögonen.
 
Detta är ett foto från en artikel som skrevs av BBC 2008. En 4 årig flicka med blont hår och blå ögon hade blivit allvarligt attackerad av en rottweiler.
 
För fan!
 
Jag vet att det finns irritation här i sverige /världen över det som händer,  men man behöver ju inte bli dum i huvudet och tro på allt skit som sprids i och med detta.
 
Var lite källkritiska för guds skull....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela