jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Inskolning fortsätter

Publicerad 2015-09-09 17:00:51 i

Första dagen helt själv från lämning till hämtning. 

-Julia kom nu, vi får skynda oss. Dags att gå till förskolan och träffa de andra barnen.

Tar inte många sekunder sen har hon kravlat ner sig från soffan och upp på kistan för att ta på jacka och skor. Och för guds skull, glöm inte mössan!!

Jag kan inte fatta att hon blivit så stor.
Allt flyter på, inget Hejdå mamma, det har hon inte tid med. Alla barn är mycket roligare. Alla lekar, allt de gör är mer intressant.

Så går man därifrån och känner hur tomt det är utan henne. Rensar ogräs för att fördriva dessa 2 h utan henne i hemmet. Hunden får sig en runda med. Äntligen ringer larmet, dags att gå och hämta mitt lilla monster.

Maaaaammaaaa!!! Möts jag av, en solstråle springer mot mig för att möta mig och kramar mig hårt. Jag älskar dessa små armar runt min hals. Jag älskar varje liten molekyl i hennes kropp ner i minsta detalj. Min, ursäkta, vår älskade lilla solstråle. Vår lilla loppa.

Kommer ut till grinden och nytt glatt rop men massor av spring i benen mot grinden Jaa, Jaa, Jaaa. Hon har sett Sam och han heter Jaa tydligen i hennes öron 😂

Upp i vagnen ut på en promenad och så sover hon gott efter en liten stund. 

Det kändes läskigt att behöva sätta henne på förskolan samtidigt som jag tyckte det var ok. 
Nu är det inte alls läskigt. Tomt när jag går hemma utan henne, ja. Men det känns så bra och jag slipper ha en klump i magen när jag kommer påbörja mina jobbpass nästa vecka.

Någon sade till mig att förskolan är bara till för föräldrarna. Ja till en viss del absolut. Hade vi inte varit tvingade att behöva återgå till arbetet så snabbt så hade förskola inte funnits. MEN jag tror visst att detta är bra för våra barn. Finns säkert de förskolor som är bättre och sämre, men man kan göra ett aktivt val och gå på studiebesök innan för att få ett hum om stället.

Vi fastnade för detta. Kändes mest seriöst av dem. Det är nära vilket är ett stort plus. Deras gård är lagom stor och mysig. Inget kallt ställe utan väldigt skyddat. Bra pedagoger och inga stora grupper. Det är en glädje jag känner när jag kommer dit. Jag ser hur engagerade de är och att de bryr sig. Mkt viktigt. Och mycket trevliga. 

Och jag hoppas på att snart även få se utveckling, vilket jag vet att det kommer komma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela