jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Litet bakslag

Publicerad 2015-09-10 14:39:02 i

Idag kom det. Varför skulle hon vara ett undantag?

Vi kom dit, hängde in ryggsäcken, ställde vagnen, packa in nalle och napp och så leta upp för att säga Hejdå. 

Inte poppis idag. Hon började gråta när jag skulle gå och mitt hjärta brast i miljoner bitar. Fick bita mig i läppen för att inte gråta inför henne.

Ut genom grinden, vinkade och koppla loss hunden för att bege mig hem. Där kom tårarna runt hörnan. Jag hann inte mer än hem (mindre än 5 min) så dimper det ner ett mms.

Allt går så bra, Julia blev glad igen 30 sekunder senare. Och två foton på loppan, bla detta:


Kan säga att det värmde i mitt hjärta att få detta. Jag behövde det!

När jag kom och hämta henne sen igen sa de att allt gått jättebra. En mycket lyckad dag. Jag hann inte mer än runt hörnan och de med Julia till lekstugan och gråten var borta och hon hade redan glömt. 

Hon hade ätit som en häst idag (fantastiskt!!!) Och även sovit 1 h efter maten. Först ville hon inte men så såg hon att alla andra låg i sina vagnar så somnade även hon snabbt.

Ett glatt heeeeej fick jag av henne när jag kom. Den obligatoriska kramen sen sprang hon bort för att visa hur hon "diskade" där ute ihop med sin gruppkompis. Och så ville hon knappt hem haha 

Själv fick jag bota min ångest med att rensa ogräs i väntan på att tiden sprungit iväg. Jag hatar rensa ogräs men det är balsam för själen när man ser hur fint det blir.
Ska nu bara bestämma vart de 50 lökarna ska sättas!

Imorgon är en ny dag och även sista i inskolningen. Vart f-n tog dessa två veckor vägen? Får ågren bara jag tänker på att behöva lämna henne långa dagar på förskolan. 

För ja, även om jag kraftigt kortar ner arbetstiden första veckan för att mjukstarta, så blir det en del timmar.

Så nu sitter jag här och ska planera kommande veckor. Ska jag lämna henne senare för att korta ner tiden tills Olof hämtar? Då blir det långa dagar för mig och jag kanske missar läggningen beroende på hur pass tidigt hon kommer lägga sig. Jag vill ju inte missa kvällarna med henne heller.

Jädrans skruvstäd man sitter i som förälder när man bryr sig gällande tider på förskola...
Varför kan livet inte bara vara enkelt?

Nu sitter jag här med loppan sidan om i soffan. Hon tittar på dinosaurier och mina ögon går i kors av trötthet idag. Dags att införskaffa järntillskott känner jag.

Knoddas har disco i magen.
Jag är hungrig...

Bra sammanfattning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela