jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Ge mig styrka

Publicerad 2016-04-14 20:07:37 i Äntligen mamma

Allvar. På kvällarna kryper det verkligen i kroppen på mig.
Jag älskar min dotter, jag tycker det är mysigt att amma och ha den stunden ihop med henne. Men när jag sitter timmavis på kvällarna och ammar så kryper det tillslut i kroppen på mig.

Jag vet inte om jag börjat att sina då jag inte läcker lika mycket längre. Jag läcker knappt ngt alls vid amning längre. Jag har i för sig varit dålig på att dricka vatten de sista dagarna om det har med det att göra. Oavsett så är hon inte nöjd och vi är tvungna att ge ersättning på kvällen för att stilla henne.

Jag fixar inte att sitta från 20 till 23 och amma med undantag för kisspaus och då är hon inte nöjd. 

Hon har börjat däcka in för natten runt 23 på kvällen nu. Var lite tveksam till att låta henne ibland däcka in redan vid 22.30
Är som bekant ingen morgonmänniska och är inte överdrivet förtjust i att behöva gå upp före kl 7 på morgonen. 
Men knorren sover oftast utan problem och om inte loppan lyckas väcka henne, till 7.30 - 8.30
Herregud!

Nu är det loppan som börjar bli morgonpigg och vaknar ofta när olof är uppe.... 
Suck...
Som tur så går hon ofta med på att bädda ner sig i vår säng och somna om en stund igen.

På måndag fyller knorren 3 mån.
3 mån!!! Jag fattar inte det! Om en månad är loppan redan 2.5 år!!!
Vaccinering på tisdag och snart ny besiktning på loppan med. Ska bli spännande att mäta henne och se hur lång hon är.

Skorna är redan storlek 26 och i kläder 98.
Min lilla stora loppa...



Kommentarer

Postat av: Sara Selander

Publicerad 2016-04-14 22:16:29

Åh nej jag lider med dig! Elise var likadan ett tag på kvällarna när hon var liten. Det var inte alls roligt!

Det är inte så att du läcker mindre för att din kropp har börjat lära sig? Jag har glömt hur det funkar!

Svar: Kanske är så. Hoppas det så det inte är som jag sinar...
Daria D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela