jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

7 mån

Publicerad 2016-08-19 08:39:15 i Allmänt


Mormor på besök under dagen igår när lilla livan fyllde 7 mån. Älskade lilla gryn. Vill bara äta upp henne. Långt om länge somnade hon tillsist runt 22.30. Kl är 9 och hon sover törnrosasömnen än. 

8960 g och 70.2 lång. Huvudmått 44 cm.
Loppan vid samma tid var lika lång men vägde 1 kg mindre och 1 cm mindre i huvudmått.
Båda två låg över kurvan.

Det känns att hon väger 9 kg.
Men samtidigt så känns det lätt denna rundan mot första. Kan ha med att göra att man får lyfta loppan med jämna mellanrum och då känns 9 kg som en fjäder.

Vi firade dagen med hemmagjord specialar köttfärssås till livan och mosad potatis.
Första gg jag gjorde köttfärssås till livan och hon verkligen slök den med god aptit. Kul.

I huvudsak är det fortfarande amning som gäller. Och jag kommer låta henne amma så "länge" hon vill. Så länge det inte är överdrivet länge.

Har de senaste dagarna letat resor. Jag saknar att resa och jag längtar till att få doppa mig i ett varmt hav. Stör mig att det är som det är i Turkiet för hade gärna velat åka dit. Billigt, skön atmosfär, gott hav och älskar shoppingen till bra pris. Men vågar inte att ta med barnen dit och jag vill att vi alla reser. Passen är fixade och bara väntar på att få användas.

Har kollat till Thailand med då jag verkligen verkligen saknar att resa dit. Och dyken!!!
Har med charter hittat som billigast gör 30 000 och upp. Lite väl dyrt.
Så jag gjorde egna sökningar och har då hittat för oss alla för 15 000 istället. Helt ok pris. Men jag saknar de pengarna för att kunna boka. Så jag har bestämt mig. Nästa år ska vi åka, medan det fortfarande är billigt för livan. Och vad jag kommer njuta! Jag ska shoppa som en tok, sola,  bada och DYKA! Längtar!!

För stunden hoppas jag att jag finner en billig sista minuten nu under hösten. Så jag får lugna min resetarm.

Fredag idag. OS medalj i fotboll ikväll. Ska faktiskt titta fast än jag inte är intresserad av fotboll. Men medalj är medalj. Och snart är OS över. Trist. Gillar att titta på OS oavsett om det är sommar eller vinter.

Men nu ska jag inta frukost innan livan vaknar.
Loppan pärlar för fullt och slammet sover.

Godmorgon världen. 
Typ 😄







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela