jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Snart över

Publicerad 2016-08-10 22:18:11 i Allmänt

Känns som att hösten börjat göra intrång i våra liv.
Jag som hade hoppats på en fin solig och varm augusti, men men.
Sista veckan på sommarlovet för loppan. På måndag börjar förskolan igen. Och det verkar som att hon längtar. Mycket tjat om alla barnen där och om fröknarna. Glädjs över att hon trivs.
Men med tanke på det långa uppehållet hon haft, så ska det bli spännande att se hennes raktion när vi väl är där på måndag.

Och i och med skolstart så innebör det även att det är dags att reka genom garderoben.
Checka igenom vinterkläderna, höstklädern, skorna mm
Det är inte billigt att inhandla allt.... Skulle verkligen behöva den där trisslotten med vinst!

Lilla livan kommer snart knata in på månad 7 och jag har ågren över att 1 år snart har gått. 
Måste tiden gå så sjukt snabbt?
1 år innebär även att jag snart inte är skyddad längre och jag vill verkligen INTE att hon ska börja tidigare än loppan gjorde på förskolan. Dvs, inte före 1 år och 9 månader. 
I och med de nya reglerna så har jag 30 dagar mindre som skyddar mig. Detta leder till att jag verkligen snålar så in i på att plocka ut dagar just för att ha så många som möjligt till efter 1 års dagen.
Och cirklen leder till ett ont slut då det innebär förbannat lite pengar att röra mig med!
 
Behövde igår ansöka om nya dagar då det tryter tomt på mitt konto och det behövs köpas in mat.
Blev lite positivt överraskad när jag då såg att jag hittills på över 6 månader bara plockat ut 48 dagar. 
Men det känns oxå. Den ekonomiska stressen. Sparkontot har enbart 3000 kr liggandes kvar, istället för att det ökas så minskas kontot.
Och jag får då ännu mer ågren när jag tänker tillbaka till år 2010 när jag hade över 120 000 kr på kontot.
Vad jag saknar den tiden när jag inte behövde bry mig om pris mm utan verkligen kunde göra vad jag ville när jag ville. Inte som idag, kolla in reor, kolla in billigast pris och sitta var dag och fundera vad jag ska göra för att kunna arbeta hemifrån så att jag kan få in pengar till hushållet och spara på ännu mer dagar.

Blir ju tokig för mindre.

Men som sagt så är sommarlovet snart slut.
Förra veckan var vi i Kolmården med Olofs systers familj. 
2 härliga men intensiva dagar. Loppan var verkligen superduktig och lilla Livan en sann dröm. Hon satt där i vagnen och bara fann sig i att köras runt, bäras i selen då och då. Blev lite pipig när hon var hingrig men thats it. Hon äääälskade delfinshowen och flaxade med armarna och gjorde glada ljud i från sig så fort de hoppade och showade. Så fort de var under ytan såg man hur hon letade efter dem.
Loppan älskade delfinerna med, och även sälarnas show. 

Inte nästa år, men någn gång därefter åker jag gärna dit igen. Med bättre skor med tanke på terrängen! Himmel vilken träningsvärk jag hade i vaderna när vi kom hem!!

Efter kolmården så åkte vi till morfar och där ville loppan stanna så hon har varit där i 4 nätter.
Såååååååååå tomt det har varit utan henne här hemma!!!
Hämtade hem henne idag och genast kändes det bättre så fort jag fick henne i famnen och fick pussa på henne. Sen att det märks att hon haft lite väl mkt fria tyglar när hon varit där, det är mindre kul. Men hoppas ordningen blir återställd imorgon. Älskade unge!
 
Har även börjat tränna lite igen. Känns riktigt gott när man väl kommer hem. Även om jag känner mig en smula död under passet och direkt efter. Men ah, skön känsla!
Tanken är att jag verkligen ska ta tag i detta ordentligt nu så jag kan rasa lite till i vikt. 
Det har stått stilla  nu ett tag, men inte så konstigt på att under sommarlovet har jag fallit tillbaka till dåliga vanor med bröd var dag. Suck.
Idag så satte jag ner foten. Slut med mackor. Och genast är jag mindre svullen över magen idag. Helt otroligt att man kan känna av det så mycket på bara en dag.
Gottesugen är jag nu bara för det.

Och hör och häpna!
Jag fixar inte att dricka cola längre!!!
Jag kan inte fatta det själv. Men det är verkligen inte gott. Kan ta ngn klunk ibland om det bjuds, saknar smaken, men fixar verkligen knappt att dricka det längre.
Och yes..... jag fixar tom att dricka smaksatt mineralvatten numera. Även om jag föredrar vanligt kranvatten med ljusår. Men hallå, jag, mineralvatten!?? Shit... jag börjar nog bli vuxen hahahaha.
 
Vad är det de säger, plötsligt händer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela