jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Varför?

Publicerad 2016-08-16 08:48:29 i Äntligen mamma

Vem/vad har bytt ut min dotter mot ett sämre exemplar??
Jag vill ha tillbaka min underbara älskade lilla loppa!!!

Loppan har börjat med ett jäääääääädrans irriterande egenskap direkt på morgonen. Allvar. Jag kokar av irritation så fort jag hör det.

På natten kommer hon ofta uppkrypande i vår säng och ska lägga sig mellan oss och gosa ner sig under täcket. Helt ok. Mysigt att ligga och snosa henne i nacken. Älskar det.

Vad jag inte älskar utan snarare tvärtom är hennes sätt att vakna den sista tiden.
Inte som hon brukar utan med ett jävla gnäll. Irriterande gnäll. Ett gnäll som kryper in innanför skinnet på en. Som sätter sig i benmärgen på en. Ett gnäll som direkt sabbar hela morgonen för en och detta med att vakna med positivitet är borta med vinden. 
Fan inte konstigt man har dåliga dagar med tanke på starten på dagen.

Direkt kommer den jobbiga ljudnivån och vääääääälling mamma. Och detta går i ett med den jobbiga tonen i halvgråt. Jag svarar snälla Julia, vänta, snart ska du gå. Och då börjar hon gapa ännu högre och ännu mer irriterande. Det enda som far genom mitt huvud är snälla väck inte livan!!! Vilket jag även säger till med ett snälla var tyst!

Å så går gnället och ljudnivån på högvarv.
Jag vill vara slänga ut ungen genom ytterdörren och låsa den inifrån.
Jag HATAR det jävla ljudet!

Varför har hon börjat så????
Vem har tagit min dotter och bytt ut henne mot detta exemplar?
Jag är förbannat trött på att vakna och vara irriterad. Det förstör hela min dag.

Tips på hur jag blir av med detta?
Hur bankar man in ordet vänta i huvudet på henne?
Att vänta inte betyder Varsågod börja gnälla och föra liv så du gör dina föräldrar skogstokiga. 

Jag hatar det.....

Kommentarer

Postat av: Sara Selander

Publicerad 2016-08-16 10:30:21

Jisses vilken start på morgonen! Dock verkar det som att ungar inte förstår innebörden utav vänta. Inte Elise iaf!
Ibland när jag får nog provar jag att ta bort det som orsakar problemet, funkar för oss. Kanske funkar det för er? Ta bort vällingen eller ge den vid ett annat tillfälle?

Svar: Det är på slutfasen med välling nu. Får den bara på morgonen. har provat att säga att den är slut och att hon ingen får då heller men det hjälper inte. jag håller på att bli tokig. Detta jädrans gnäll sitter i hela morgonen och har pågått nu nån vecka. det första dina öron och sinnen få höra är gnäll....... Hur bra kan den dagen då bli liksom 😢😢😢
Daria D

Postat av: Sara Selander

Publicerad 2016-08-16 15:33:55

Börjar det dåligt på morgonen följer det med mig hela dagen i regel 👎 Inte roligt!

Svar: Det är ju så 😢
Daria D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela