jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

11 månader

Publicerad 2016-12-30 23:24:35 i Allmänt

Livan blev 11 månader nu i december. 

Känns som hon blivit lite försummad i och med tråkigheterna...

Olof hade en deal med henne att hon skulle gå innan jul, men hon lyckades inte hålla det. 
Hon går så fint och hyfsat stadigt bara man håller henne i handen och det är inte jättemycket hon stödjer sig på en då. Men själv vågar hon inte riktigt än. Hon nästan springer fram med gåvagnarna.
Ställer sig gärna upp och släpper taget om allt och bara flinar. Antingen slänger hon sig i famnen på en om man sitter ner med henne eller så kastar hon sig ner på rumpan med ett flin.

Vissa dagar äter hon som en häst för att vissa dagar knappt vilja ha något.
Hon börjar mer och mer gilla min mat ❤
Men välling ratar hon än.
Och napp lika så. Det är bara en rolig leksak, typ.

Hon älskar sin storasyster och de busar hejvilt dagarna i ända. 

Gosedjur är en stor favorit hos henne! Ligger det en nalle på golvet så är det ofta en stort gos och kelobjekt.
Mjukiskaninen hon fick från Sara som nyfödd är hennes favorit. Hon kramar den hårt på nätterna. 

Fortfarande vaknar hon ofta 1 gg om natten. Flyttas in till vår säng, ammas och vi båda somnar om så.
Hon ammas morgon och inför natten. Vid jobbiga dagar blir det även en slurk/tröst mitt på dagen.
Hur länge ska man amma? Var så enkelt med loppan som själv tog beslutet att sluta vid 9 månader...

Hon är en supergo solstråle som gärna somnar antingen vid mitt bröst eller på pappas breda axel. Och fortfarande med ett trött"gnäll", eller snarare ljud/prat.
Vi har 4 eller 4+ i blöjor.
Sover 1, oftast 2 gg om dagen. Lägger sig för natten runt kl 20-21

Hon har lärt sig att mata hunden och gör det så ofta hon kan.

Granen låter hon faktiskt vara ifred!
Och alla lådor och skåp är bokstavligen skitkul!

Hon är så lik mig tycker jag.
Med ett sjuhelvetes humör från oss båda. Passar det inte så får vi veta med besked.

Älskar henne så enormt!

Hon älskar att kramas och gör det gärna hårt. När hon ger oss en puss är det med öppen mun eller med tungan 😂

Storlek 80 i kläder.
10290 g
75 lång

Ren äkta kärlek ❤

Kommentarer

Postat av: Sara Selander

Publicerad 2016-12-31 10:04:55

Postat av: Sara Selander

Publicerad 2016-12-31 10:04:57

Postat av: Sara Selander

Publicerad 2016-12-31 10:04:59

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela