jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Barnvagnar

Publicerad 2016-12-28 23:51:27 i Allmänt

Det är ju helt sjukt med vagnar man kan hinna skaffa sig när barnen är små.
Och det är ännu mer sjukt vad de kostar!

Vi kikar på en ny syskonvagn.
Och inte för att vi egentligen vill, utan för att vi måste.

Vi var en vecka i Egypten och tog vår vagn med oss.
Blev inte jätte använd av loppan där nere, men de få gångerna hon behövde den, de gångerna var den verkligen guld vär att ha med oss ner.
Och det var faktiskt inte fel att slippa släpa på väskor och alla 1000 prylar man skulle ha med sig vart man än gick. 

Jag hyrde en airshellbag för att skydda vagnen och resan dit var inga problem. Resan hem undrar jag vad de pysslat med.

Antingen har de tappat vagnen ut från planet, eller klämt den i dörren eller, jag vet helt ärligt inte vad.
Vagnen är knäckt i chassit och helt av. Hela vagnen är helt sned och naturligtvis går den inte att använda.
Och skulle det mot förmodan gå att laga, så vill jag inte använda den med säkerheten för mina barn.
Jag kan inte heller sälja den vidare.
Vilket gör att allt suger fett mycket.

Inte bara vagnen gick åt helvete utan även min resväska.
Fick på flygplatsen en ny Epic väska, jag tackar och tar emot.
Värre var det med vagnen för ngn ny kunde jag inte få där. Utan alla papper ska skickas och godkännas osv av flygbolaget.

Fick veta att vi var inte ensama om förstörd egendom.
Vi var vagn nr 2 som anmälde och vi var säkert inte sist dit.

Så nu står vi här med en trasig vagn.
Som tur ingen skola, men så fort den drar igång behöver jag vagnen.
Vi behöver den inte bara för skolan utan även för alla utflykter som görs.

Flygbolaget tyckte inte det räckte med foto på skadan och min förklaraing att det gick inte att laga, så vi fick vackert lasta in möget i bilen och dra iväg idag för att få ett utlåtande från en verkstad. Som för övrigt absolut gick på min linje.

Efter det var det då dags att spana in nya vagnar.
Och jag har naturligtvis redan funnit 2 favoriter.

Baby jogger city mini GT syskonvagn
Bumbleride Indie Twin

De har en hög maxvikt då loppan redan passerat 15 kg. Finns inte jättemycket att välja mellan då, men dessa två verkar riktigt bra. Skulle vilja testa dem båda.
GTn är sjukt lätt och smidig att fälla ihop och tar knappt någon plats. ME LIKE!

Så nu inväntar jag besked på hur mkt jag kommer få tillbaka för vår skadade vagn så jag vet hur mycket pengar jag har att röra mig med.
Jag hoppas de tar ett bra och snabbt beslut.

Sen börjar jakten på en ny vagn....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela