jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Checklista

Publicerad 2016-12-08 15:02:49 i Allmänt

Jag började förra veckan med checklista. Fortsatte med det denna vecka och kommer i största mån även att fortsätta med det var vecka. 


Dels känns det skönt att ha koll på vad som måste göras i veckan, dels känns det så gott att få stryka punkter när de är klara. Och det bästa är, nu finns inga ursäkter längre. Det ska göras och när kl slår 00.00 söndagnatt ska allt vara struket.
Vilket onekligen ger en en spark i baken till att få sakerna gjorda! 1-0 till mig 😄

Snart är det dags för avfärd. Jag längtar så jag håller på att gå sönder samtidigt som en liten del av mig känner att jag orkar inte.
Och jag vet vad det är som gnager i min själ. Åter igen den sabla ekonomiska stressen.

Jag har pengar på banken, insatt i div fonder. Men jag vill verkligen helst inte röra dem mer än om det verkligen är kris.
Jag har dollar som jag fick när jag fyllde 37 som jag kan växla, men de hade jag tänkt spara till ngt kul, inte att köpa mat och betala räkningar. Tyvärr är botten nådd och min reservkassa kommer nu att börjas nallas på då allt är tomt.

Sen oktober plockar jag inte ut några dagar för att spara så mycket som möjligt till livans 1 årsdag. Vill inte att hon ska börja förskolan före 1 år 9 mån, precis som loppan. Men med loppan hade jag jobb som jag hoppade in på och de lyser med sin frånvaro sen 1 år tillbaka.
Och jag får bokstavligen panik.

Med 300 kr på kontot idag ska jag veckohandla för denna vecka. Jag ska fixa mat och tårta till Olofs 35 års dag på söndag. Jag ska köpa hem vad som behövs till resan och vi ska resa. Efter det är det julafton. Sen fyller jag år. Och som grädden på moset så ska räkningar betalas. Om jag bara hade kunnat trolla fram litta Cash rakt in på kontot. Vilken jädrans lycka det hade varit!

Jag måste verkligen hitta ngt helg/kvällsjobb. Alternativ komma på en jädrans bra idé om hur jag kan arbeta hemifrån.

Jag har provat nm men lagt det på is. Jag vet att det fungerar och man kan tjäna bra med pengar, men just nu passar inte den typ av arbete för mig. Jag får plocka upp det sen igen, men inte nu.
Så vad i h*vete ska jag göra?!
Jag kan inte förlita mig på triss!

Nåja.
Jag vet att när vi väl kommer iväg kommer jag må bättre. Jag behöver bara lite miljöombyte och jag saknar att dyka. Jag behöver ladda om mitt batteri. Göra en norsk reset. I need this indeed. So fucking much.
Men just nu känner jag bara blä.
Jag är och vaggar på bristningsgränsen hela tiden och jag hatar att må som jag mår just nu.

Efter nyår är det andra bullar som gäller.
Jag ska ta tag i träningen igen.
Jag ska få fart på stålarna in på kontot.
Jag ska sluta sitta själv hemma.
Och det spelar ingen roll om jag kommer sitta själv i hembygdsparken bara jag inte är själv hemma. I hembygdsparken har jag en möjlighet att kanske finna nya vänner. För jag behöver verkligen det.
Jag behöver få umgås med lite folk innan jag knäcks på mitten och får en lång väg att ta mig tillbaka.

Tur jag har min fina familj. Vad hade jag gjort utan dem ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela