jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Aj aj...

Publicerad 2016-02-24 18:47:49 i Allmänt

Är trött på denna varannan dag huvudvärk som nära på går över till migrän var dag. Varför?
Jag kan inte minnas att jag hade det såhär efter första förlossningen..

Igår var jag så väck att jag fick lägga mig tidigt. Tog knorren med mig så hon fick ligga och ammas. När olof kom in för att lägga sig fick han flytta knorren till hennes säng. Jag var totalt väck. Så skönt att vakna i morse och inte ha huvudvärk! 

Loppan har kommit in i en period där hon tom väcker mig på natten för att säga till att hon behöver kissa. Hon säger till när hon ska bajsa men får panik när det verkligen är dags och har svårt för att göra både i blöjan och på toa. Man vill så gärna hjälpa men hur?

Idag var mamma och hälsade på. Älskar de stunderna. Vad jag önskar att hon bodde närmare... den dagen kommer komma men långt längre fram. Tyvärr utan Laszlo då...
Så samtidigt som jag längtar och ser framemot detta så gör jag det inte...

Knorren har kommit tillbaka till sina hela nätter igen och det är så skönt. Jag älskar verkligen att sova. Tackar gudarna för att jag har två sjusovar barn!

Var idag på bvc och vägde knorren. Herregud vad denna donna växer. 4840 g redan och 56 lång. Hon snittar alltså 300 g i veckan!! 5 cm har hon växt på 5 v och över 1.3 kg... Hennes kurvor är spikrakt uppåt.... Undrar hur detta ska sluta 😂

Kommentarer

Postat av: Sara Selander

Publicerad 2016-02-24 20:22:01

Samma här, med huvudvärken! Läste i boken vi fick från förlossningen att det var vanligt. Minns dock inte varför och lilla stumpan sover på mig så jag kan inte kika heller!

Elise behöver underhållning när hon ska bajsa och lång tid på sig. Provat läsa vid pottan? Eller något annat som får henne att tänka på annat?

Svar: hjälper tyvärr inte. Hon får panik när det är dags att krysta... vet inte varför. Det kommer och går när det gäller blöjan och alltid när det rör toaletten...
Daria D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela