jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Glad fredag 😊

Publicerad 2016-02-26 15:20:52 i AllmÀnt

DÄ var denna vecka snart till Ànda.
Ingen motion 6tövad alls denna vecka och jag har en slĂ€ng av dĂ„ligt samvete för det. Ännu mer nĂ€r jag ser foto pĂ„ mig sjĂ€lv, dĂ„ jag tyvĂ€rr inte upplever samma sak i spegeln som pĂ„ foto.

Tur att barn i denna Ă„lder inte Ă€r dömande. Ännu mer tur att olof Ă€lskar mig trots detta.
Vikten stĂ„r still. Inget hĂ€nder. Inte konstigt i för sig om jag inte rör pĂ„ mig. Men herregud vad jag önskar det fanns ett mirakelsĂ€tt att gĂ„ ner i vikt pĂ„ och att svarva om kroppen. 

NÄja. Nu skiter jag i detta. FÀrdig bölat. För nu.

Idag drar helgen igĂ„ng (som vi i för sig har var dag nĂ€r jag gĂ„r hemma...) och i vanlig ordning i och med det Ă€r fint vĂ€der, packade jag ut oss i bilen för en promenad. Jag tĂ€nkte först skogen. Mycket bra idĂ©. Loppan hade Ă€lskat det. MEN nĂ€r jag kom fram insĂ„g jag att det bara var att tĂ€nka om. Fullt med snö och jag med gympaskor. Fungerar dĂ„ligt. SĂ„ ner till segelstorp och gick en runda dĂ€r istĂ€llet. 

Som vanligt undrar jag var gÄng varför jag utsÀtter mig för detta. Det Àr, ursÀkta min dÄliga franska, FAN inte lÀtt att gÄ med en vagn (upptagen sÄdan), en 2 Äring och en stor jakt hanhund som ska spÄra, dra och pissa pÄ aaaaallt.

Början gÄr alltid galant. Allt fungerar fint. SÄ kommer vi halva rundan och sÄ gÄr det utför.
Var gĂ„ng Ă„ngrar jag mig att jag inte har dubbelvagnen med mig. 
NÀr jag har dubbelvagnen med mig sÄ Àr det aldrig nÄgot problem.
Skjut mig!

LĂ„ngt om lĂ€nge Ă€r vi tillbaka till bilen. Jag totalt utmattad. Jag kommer sluta som grĂ„hĂ„rig om detta kommer fortsĂ€tta 😉

Efter promenaden sÄ begav vi oss pÄ utflykt till farbror för att titta pÄ deras betongjobb och snylta lite smörgÄstÄrta. Mums!

Sen ska man bara fÄ med donnan i bilen hem. LÀttare sagt Àn gjort. Och en knorr som börjar knorra högljutt dÄ hon Àr akuthungrig just NU!

En utmaning, verkligen.

Toalettbestyren med loppan fortsĂ€tter. Bajsa kommer hon och informerar (alltid precis nĂ€r jag börjat amma). Sen hinner jag inte mer Ă€n sĂ€tta henne pĂ„ tronen och hon Ă€r "fĂ€rdig". SĂ„ kan vi hĂ„lla pĂ„ i timmar. Tillslut blir jag trött och dĂ„ fĂ„r hon vackert sitta dĂ€r. NĂ€r hon börjar flaxa med armarna och börjar fĂ„ "panik" vet jag att nu Ă€r det Ă€ntligen nĂ€ra. Men detta grĂ„t och skrik fĂ„r jag stĂ„ ut med i 10-15 min innan hon tillslut krystar. Panikslagen. 

Massor av applÄder och beröm. Hon Àr bokstavligen skitnöjd. 10 min senare har hon sketit igen, i blöjan...
Suck.

Det Àr lÀttare att fÄ ett djur rumsrent Àn att fÄ henne att bli blöjfri...

Men annars Àr hon duktig. Blir alltid full i skratt nÀr hon sitter pÄ toa och sÄ hör man "nu kommer det en kiss" och sÄ kissar hon. SÄ jÀkla gulligt.

Men sÄ Àr det dÄ fredag idag... vad ska man lyxa till det med för ngt kÀk denna helg tro?
Totalt brist pĂ„ idĂ©er.  Olof tyckte oxfile. 
Jag lÀngtar efter ett restaurangbesök... Fan vad gott det hade varit!



Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inlÀggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela