jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Hatar att vänta.

Publicerad 2016-01-06 15:52:13 i Graviditet

Ännu mer när man inte vet hur länge man ska vänta!
Var morgon (läs 9.30 typ) är jag lika förvånad när jag vaknar att inga värkar dragit igång som hållt mig vaken.

Jag vill veta vad som gömmer sig där inne nu!

Bara de senaste dagarna har jag blivit betydligt större känns det som. Olofs vinterjacka är precis så den går att knäppa om mig nu. Så jag vill gärna inte växa mer!

Jag har även gått över 10 kg gränsen nu. Inget jag hade hoppats på, med tanke på hur bra jag legat hela tiden. Men.... det har ju varit både jul och nyår. Och min födelsedag. Så vad kan jag förvänta mig?

Det gör ju inte saken bättre att jag e sjukt sugen på snask var kväll numera.

Jag kan inte heller röra mig fritt de senaste dagarna längre heller. Gissar att det är foglossning som drabbat mig i blygbenet. Har så satans ont så fort jag rör mig att jag hellre sitter still för att slippa smärtan.

Jag vaggar även som en jäkla pingvin Tack vare detta. Och det är så pass mkt att jag själv märker det. Då är det mkt! Tom olof mobbar mig och skämtar om att det är bara den svarta fracken som saknas...

Det blir inte ett dugg bättre att jag sover som en kratta de sista nätterna. Så satans ont i ryggen att jag vet inte hur jag ska ligga för att slippa smärtan. Det blir inte heller bättre av att loppan kommer var natt vid kl 3 och klättrar över mig för att lägga sig mellan olof och mig i sängen för att sova vidare. Hon ligger inte direkt still heller.

Eller så vaknar jag av att det är blött på lakanet efter att jag har läckt. 

För att inte glömma hur svårt jag har för att andas ordentligt...

Ja ni hör själva vilka Ilandsproblem jag har 😂

Imorgon är det dags för bm och jag gissar att det blir hinnsvepning gjort då. Minns att jag inte tyckte det var speciellt skönt.

Det enda jag hoppas på nu är att det drar igång innan den 11. Snälla. Det kommer underlätta stressmässigt för mig då gällande loppan. Så snälla knodd.... du har ngn dag till på dig att vänja dig till att komma ut i kylan. Kan du fixa att du kommer innan den 11 tro?

Annars rullar dagarna på här. 
Loppan sysselsätter mig 😉



Kommentarer

Postat av: Sara Selander

Publicerad 2016-01-06 16:47:50

Det är tur man gömmer bort att sista tiden är en jävla plåga. Värre att må kasst i en månad än ett dygns fruktansvärd förlossning. Ja det är tur att man glömmer....😊

Svar: Ellerhur 😂😂😂
Daria D

Postat av: Sara Selander

Publicerad 2016-01-06 20:32:32

Och du, skit i 10 kilos sträcket. Bebis lägger ju på sig flera 100 gram i veckan nu så det är helt omöjligt att stå still på vågen!

Svar: Ja det finns inte så mkt jag kan göra åt saken 😉😂
Daria D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela