jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Hur?

Publicerad 2016-01-28 13:46:33 i Äntligen mamma

2 barnsmamma. Helt underbart. Loppan älskar lillasyster. Visar inte allt för mkt avundsjuka, än. Hunden har accepterat att flocken utökats. Allt e frid och fröjd.

Men....

Hur lyckas de med fler barn än ett och en stor hund med en inte inhägnad tomt att få ihop logistiken? 

Knodden sover, loppan vaken, hunden nödig.
Jag kan inte släppa ut hunden för jag har inget staket. Jag kan inte gå ut med hunden för jag vågar inte lämna dem ensamma när loppan är vaken. Olof jobbar och jag är själv.

Jag kan ju klart hämta vagnen och klä dem för att komma ut. Men då måste jag ner till tvättstugan och hämta vagnen. Hitta åkpåsen till knodden och få upp den. 
Då måste jag oavsett lämna dem själva.

Ska jag sen klä den lilla lär hon vakna. Kommer hon sen vilja ha mat när jag är ute blir det moment 22. Det går inte. Då kommer jag ha en ledsen tjej när jag är ute och går.
Och den stora kommer säkert vilja springa av sig lite vilket kommer resultera i en stressad jag. Hålla koll på vagn, loppan och hund. 

Jag måste lösa denna logisk för detta fungerar inte som det är just nu.

Varför kan hon inte bara somna?

Vilka "problem" man har alltså...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela