jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Inte en gång till!

Publicerad 2016-01-14 11:16:34 i Graviditet

Får jag ett samtal till som börjar med:
* varför är du fortfarande hemma?
* hur länge har du gått över nu?
* ska de inte sätta igång dig snart?
* fortfarande ingen bebis?
Eller liknade, så kommer jag stänga av min mobil och även från sociala media om jag inte stampar sönder mobilen av ren irritation.
Jag vill kräka på alla samtal jag får om dagen gällande enbart detta. Som om jag inte skulle informera om den hade anlänt? Eller tom höra av mig till vissa när jag är på g in.

När jag tom svarar direkt att NEJ DEN HAR INTE KOMMIT så får jag en dålig ursäkt om att det är inte därför de ringer och sen hör jag hur de börjar svamla om allt möjligt för att hitta ett samtalsämne. Nä men om det inte e därför de ringer för att kolla så är det jäkligt konstigt att de HELT plötsligt rings VARJE dag ngt som bara hänt 1 gg tidigare och det var när jag gick över med loppan.

Allvar?!
Det e ju så kul att gå på övertid. Det e vad alla önskar göra, så snälla peppra mig gärna med dessa frågor var dag. Det liksom gör situationen SÅÅÅÅ mycket lättare och roligare för mig.

*morr och fnys*

Det värsta är de som hör av sig som annars ALDRIG gör det!

Kommentarer

Postat av: Sara Selander

Publicerad 2016-01-14 13:18:17

Hahaha visst är det roligt! Fortfarande ingen bebis? ??? 😂

Svar: Jag kräker på det! Mamma fick sig en tillsägelse idag att sluta fråga mig. värst tycker jag e de som aldrig hör av sig annars som helt plötsligt blivit "jättebra kompis" och kollar av var dag för att de listat ut att jag e gravid😣 allvar...
Daria D

Postat av: Sara Selander

Publicerad 2016-01-16 22:50:09

Nä det finns ju gränser! Kan tänka mig det blir värre och värre ju längre du går över också. Jag börjar nästan tro att bebis kommer på Elise födelsedag!

Svar: Och jag är övertygad om att jag kommer på undersökning den 20 och blir hemskickad igen 😢
Daria D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela