jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

6 mån passerat

Publicerad 2016-07-27 22:54:34 i Allmänt

Det går för fort kan jag säga. 
Lilla livan är inte så liten längre.

På sin 6 månaders dag började hon sitta riktigt stadigt utan något stöd.
Hon rullade för fullt från mage till rygg, även ta sig från sittande till liggande på mage själv.
Första nedre tanden bröt genom och idag har till och med tand nr 2 kikat fram.

Hon har blivit en aning extra gnällig på kvällarna, men med tanke på 2 tänder i rad på mycket kort tid är det kanske inte så konstigt. 

Hon har fått upp ögonen rejält för mat och försöker sno allt från ens tallrik när vi äter. Helt plötsligt så slinker både min egengjorda havregrynsgröt ner, kokt potatis, avokado, suger på både morot, sparris och hericot verts. Allt slukas med hull och hår. Grimaseras rejält ibland men hon fortsätter att trycka i sig maten. 
Så jag får bli duktigare på att fixa mat till henne och inte bara vara bekväm med att amma.

När hann hon bli så stor? 

Fortfarande sover hon hela nätter. Somnar allt från kl 21 till 22.30 och vaknar oftast runt 9. Ibland senare och ibland tidigare om loppan hinner väcka henne innan jag hunnit stoppa henne.

Hon är en glad prick. Loppan var strået vassare men hon är inte långt därifrån. 

Ingen reaktion på vaccinationer än så länge mer än lite, med betoning på lite, gråt.

Håret har blivit riktigt ljust och hon äääääälskar storasyster. Loppan får henne att skratta på 0 tid oavsett humör. Och Loppan äääääälskar sin lillasyssor Oliga, eller baaabiiis som hon ofta säger att hon heter.

När jag ser de två ihop bara hoppas jag så det värker att detta kommer vara för all tid.

Skrämmer mig lite att vi redan betat av 6 mån. Det betyder att vi är 6 månader närmare inskolning. Och jag har verkligen blandade känslor gällande detta. Jag vill absolut INTE att hon ska börja tidigare än loppan. MEN med denna fantastiska regering så vet jag att jag inte kommer kunna vara hemma lika länge då jag inte kommer få ihop dagar till det. 

Med loppan hade jag lite jobb som jag hoppade in på vilket gjorde med att jag kunde snåla ännu mer på dagarna. Det har jag inte nu. Och det gör ont i själen på mig!

Men än är vi Tack och lov inte där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela