jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Oj oj...

Publicerad 2016-07-14 15:27:55 i Allmänt

Man hänger verkligen inte med alla gånger!
Igår var hon fortfarande rätt vinglig. Idag har hon inte ramlat omkull en enda gång. Och tar sig upp till sittande från halvliggande både bak och fram, till sittande helt utan problem eller hjälp.
Men att rulla från plan rygg till mage, det gör hon inte mer än om hon är halvsittande. "Lilla" livan ❤ 6 mån på måndag... 

Helammas fortfarande men har låtit henne få smaka på lite olika saker. Än har jag inte funnit något som typ varit "favorit" utan det grimaseras till allt. Min hemmagjorda havregrynsgröt var inte heller någon höjdare enligt henne. Inte enligt mig heller, är långt ifrån någon Jippie måltid i mina ögon...


Loppan har vid denna tid med utvecklats en hel del. Vid 2 år och 8 mån är hon helt blöjfri dagtid sen en 2 mån bak tror jag det är nu. Vissa mornar är blöjan torr andra dyngsur. Helt och hållet beroende på hur mkt törstig hon är innan läggdags. 

Nappen är borta helt sen 6 mån bak. Längesen hon slutade fråga efter den.
Och nu håller även vällingen på att utfasas helt. Sakta men säkert så kommer snart även den vara borta.

Nu är det bara trotsen kvar som gärna får försvinna 😂

Vad båda töserna nu har gemensamt är att de är lite väl bråkiga på kvällarna. Ingen av dem vill somna när det är dags. Snacka om att de tar sommarlov på allvar! Det blir sena kvällar här. Tiden som jag i vanliga fall fick möjlighet till att göra andra saker är som bortblåst. 
Och tro mig att jag har mkt jag vill få gjort och som väntar på att jag ska ta tag i det.

Livan har börjat knorra ngt enormt när hon ammar. Låter riktigt kul. Men man hör inte mkt annat då hon är rätt högljudd.
Och det kvittar vad de säger på bvc för där är tänder på g. Igår när jag kände med fingret så kände jag 2 vassa kanter i underkäken. Så det är bara en tidsfråga att de bryter genom.

Jag har som vanligt svårt att förstå att tiden går så fort. Det skrämmer mig en aning. Känns inte som att jag hänger med alla gånger.

Annars rullar sommarlovet på för fullt här hemma. Hembygdsparken, snäckplockning på stranden, bus med Bellis och Jeanette, sova borta hos morfar, mormor på besök osv
Och från nästa vecka har pappa O semester.





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela