jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Irriterad..

Publicerad 2016-06-01 09:26:27 i Allmänt

Lämnade loppan på förskolan idag. Som vanligt kör jag in med vagnen som livan ligger i och parkerar i skuggan så jag kan följa med loppan bort till fröknarna, hänga väskan och få en puss och ett Hejdå.

Som vanligt så flockas barnen runt vagnen för att titta på livan. Idag hängde sig en i handtaget och höll på att tippa omkull vagnen. Som tur var jag bara nån meter i från så jag hann rädda situationen. Men synen som mötte mig fick mig dels att tycka synd om ungen och dels bli jävligt irriterad.  Snoret hängde tjockt och illgröna under näsan, som den naturligtvis hann kleta av delvis på min vagn.

Hur fan kan man som förälder skicka iväg sitt barn till förskolan med en sådan förkylning kan jag undra? Vi har precis blivit av med en liknande förkylning som loppan naturligtvis blivit smittad av på skolan, som sen smittade livan och mig. Och jag har efter 1 mån fortfarande bihålorna fulla och hosta. 

Hade det varit föräldern med den sortens förkylning där man såg tydligt att barnet var taget av den, hade de säkert inte gått till jobb.
Hur kan man då skicka den till skolan undrar jag?

Jag hoppas så in i att vi inte åker på en ny runda igen. Och att livan INTE blir smittad av den sortens förkylning!

Var nära på att vända tillbaka med loppan igen, men valde att låta bli då jag vet hur ledsen hon hade blivit om vi vänt på studs igen.

Har hon en förkylning av den karaktären så stannar hon hemma trots att det bara är 3 dagar hon är där, trots att vi betalar för dessa 3 dagar. Deras välmående går fan före.

Märks inte att jag är irriterad va?
Skitlack är jag just nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela