jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

premiär!

Publicerad 2016-03-04 08:51:01 i Allmänt

Tog idag vår oskuld gällande chiafrön.
Jag har hela tiden tyckt det ser sliskigt ut därför har jag ej provat. Men när mackor försvunnit från den dagliga menyn är det dags att tänka om. Vad mer kan jag äta än ägg?

Jag vet att det inte är en strikt lchf frulle. Men 1 dag i veckan kan jag unna mig detta tänker jag.
Gott var det! Loppan tyckte med det var gott och så även Olof! Jag ska testa mig fram med olika smaker. Idag hade vi kakao i. Fick en känsla av att äta chokladpudding. Kanske inte riktigt vad jag vill ha till frukost även om det var gott.
Så nästa gång ska jag prova med mango.

Idag ska jag baka fröknäcke så jag har ytterligare ett alternativ till äggen. Ska se om loppan vill hjälpa till. 
Just nu har jag idétorka gällande maten i helgen. Ngt med köttfärs idag. På söndag funderar jag på anka. Om jag får upp den från frysen idag. Men imorgon? 

Olof tyckte vi kunde synda i helgen. Inte med godis utan med andra kolhydrater som potatis.
Jag tänkte att längre fram ja. Nu vill jag köra 2 rena veckor. Men.... då sprack nog min tanke i och med gröten i morse. Nåja, jag är spannmålsfri hittills. Det räknas och jag känner mig inte uppsvälld heller.

Tjohoo. Garderoben, Here I come! 😉😂😊

Kommentarer

Postat av: Sara Selander

Publicerad 2016-03-04 09:20:29

Chiapudding kan vara en bra lchf frukost om du tänker chiafrön, fet kokosmjölk och lite bär 👌

Svar: Vi provade chia, mandelmjölk, kakao och banan. Men läst i efterhand att banan ska undvikas... men gott var det 😊
Daria D

Postat av: Sara Selander

Publicerad 2016-03-04 09:22:34

Tacopaj till helgen? Finns en del goda lchf! Eller en god köttbit,fet sås och god sallad!

Svar: Tack för tipsen 😊
Daria D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela