jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Aaaaahhhhh!!!!!!

Publicerad 2016-11-30 12:36:41 i Allmänt

Idag är en dag där jag borde ha stannat i sängen och haft efter nanny eller nått.

Jag är på så uruselt humör att jag hade kunnat sätta mig i bilen och kört till världens ände och stannat där livet ut.

Inget har passat loppan med start från att hon vaknade mitt i natten och kröp upp sidan om mig i sängen.
Täcket har varit fel, nallen ramlat i golvet, kudden passar inte, det är mörkt.
Inga kläder skulle på, aldrig borsta tänderna eller håret. Ingen overall passa och vantarna flög sin kos.

Innan detta så åkte min mugg med te och mjölk ut på mattan och ett sjukt irriterande gnäll.

Väl på förskolan passade inte att vi ens såg byggnaden. Hon skulle absolut inte in och tog sin nalle och drog i full fart över gräset ut mot cykelstigen skrikande och gråtandes och skulle hem.

I bilen började livan tokgråta och hunden satt och pep i högan sky.
Fatta att jag bara ville be någon skjuta mig på plats där.

Efter jag lyckades springa ifatt henne och nästan släpa tillbaka henne till bilen för att lugna livan började kampen igen om skolan. Hon som älskar skolan skulle absolut inte dit idag. Hon som alltid oavsett humör här hemma, slänger sig glatt runt halsen på sina pedagoger ville absolut inte se dem idag.

Så jag fick gå in och säga att det blir ingen förskola idag.

Iväg till Ängelholm för att handla hundmat med en som gapar där bak och en ledsen livan fram. Jag hade go lust att bara stanna bilen och gå ut och ställa mig på vägen och bli påkörd.

Jag försökte nynna på en glad låt i huvudet så jag skulle hålla humöret uppe.

Väl framme i Ängelholm så passade det inte att livan åkte vagnen. Det skulle ju hon göra. Innan jag kom ut ur butiken är det ett under att jag inte bröt ihop.

Iväg till veterinären för att vaccinera hunden. En hund som jag hade god lust att bara släppa lös och hoppas jag aldrig mer skulle få se han, en loppan som absolut inte skulle ha vantar, som inte lyssnar på mig och lik förbannat tar hunden koppel så han håller på att dra omkull henne.

Väl inne hos veterinären så åter igen slår ungen dövörat till och vägrar lyssna. En ledsen livan och en hund som drar överallt pga alla dofter.
Svetten lacka på ryggen på mig och ville bara lämna dem alla där och bara gå ut.

Hon var överallt och ingenstans!
Hon tom lyckades ta sig in i uppvakningsrummet! Hur lätt är det när man står där med en hund som är allt annat än kontaktbar, en vagn med en ledsen livan i?!??

Långt om länge kom jag ut från veterinären och skulle lasta in i bilen. Tjafs och gnäll hela vägen till bilen, inne i bilen och hem.

Kommer hem ger mat och så drar cirkusen igång igen för hon vill inte äta någon potatis.

Alltså allvar?!???

Är det fredag den 13 idag eller vad händer?

Tack och lov så sover de båda nu annars hade jag letat upp första bästa rep.

Behöver jag säga att jag längtar tills ikväll när jag ska iväg? Ska bli så satans skönt att lämna hus, ungar och hund och bara fly. Överväger att inte en komma hem igen i skrivande stund. Men så vet jag att ikväll kommer jag inte känns så, tack och lov, men just nu vill jag säga upp mig från mitt liv.

Jag älskar mina barn över allt annat här i världen men for fuck sake, give me a fucking break!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela