jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Lyx

Publicerad 2016-11-11 22:51:05 i Allmänt

Man inser inte förrän man sitter där utan vatten i kranen, vilken lyx vi har som har möjlighet med rinnande vatten in i husen. Tänk alla länder där denna möjlighet inte finns!

Olof klev upp tidigt och styrde kosan till Malmö för att hämta hem en ny pump och div delar. Han och hans bror har meckat fixat och donat hela dagen. Det såg ljust ut ett tag och jag hoppade av glädje.

Diskmaskinen är full, jag har inga rena tallrikar eller bestick kvar. Jag har nerkissade och nersketna kläder som behöver tvättas. Jag är själv en vandrande oljedunk. Jag har ett golv som behöver svabbas och bord som behöver torkas av. Tur det finns våtservetter som underlättar med kladda små händer. Men sen?

Kl är nu snart 23 och fortfarande inget vatten in i huset. Och jag vill gråta.
Man kan ju inte ens spola på dass!!!

Imorgon måste jag till klippan och flyttömma garaget. Det första jag ska göra är att åka till pappa och ta en dusch.
Och gott så in i kommer det att bli.

Detta problem med vatten kommer så lägligt med ett stundande kalas. Inte direkt läge att ha hit familjen när man inte ens kan gå på toa.
"Ni är varmt välkomna men se för fan till att pissa och skita innan ni kommer hit" 😂

Håll tummarna snälla för att mackapären drar igång med dunder och brak och börjar suga in vatten.

Oavsett så har jag fått mig en rejäl tankeställare gällande vilket lyxliv jag egentligen lever. Kanske dags att sluta ta så mycket förgivet. Och sluta klaga på småsaker. Det finns trots allt de som har det värre än en själv. Jag slipper frysa och jag har tak över huvudet. Det finns de som fortfarande har utedass trots att vi är inne på 2000 talet!

Så nu har jag smörat klart för denna rundan.
Är det ens lönt att ta deo imorgon när jag vaknar? 😂😂😂

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela