jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

9 månader

Publicerad 2016-10-19 12:38:58 i Äntligen mamma

Lilla livan har blivit 9 månader igår.
Lika gammal som en graviditet...
Älskade lilla gryn.

Hon har hunnit på 73.4 cm lång och väger hela 9980 g. Inte konstigt att det är tungt att gå och bära på henne nu.

Ca 600 g tyngre än sin syster och 2.5 cm kortare vid samma tid.

4 tänder är komna, 2 uppe och 2 nere, och vad jag kan tycka se så är nog 2 till  där uppe på gång.

Vi är fortfarande inte tillbaka till våra sömnrutiner. Senast igår gick jag och vaggade henne till sömns för natten till kl 00.30
Vaknade strax innan Olofs kl ringde och det börjar om på nytt.
Hon är så trött men vill inte sova.
Jag är oxå trött men får inte sova 😂

Hon älskar att busa med sin syster och hunden är kul. Sjunger man eller spelar musik så "dansar" hon för fullt. 

Trodde krypandet skulle på allvar dra igång igår men nej. Hon vill så gärna men vågar inte riktigt fullt ut. Fick idag höra av en att om de sitter stadigt tidigt så brukar krypandet ta längre tid. Så hon går väl under den regeln 😉

Koalabjörn på mig är hon på kvällarna. Går jag iväg, gärna ut ur huset, så går det bra med pappa. Annars är mamma favoriten.

Älskar henne från toppen på hårstråna ut till tånagelspetsen. Min lilla Goa gladfis. Älskar hennes skratt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela