jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Nej tack

Publicerad 2017-02-03 10:53:51 i Allmänt

Vabruari började verkligen med sjukt barn hos oss. Helt otroligt hur bra det kan stämma. 


Loppan började med feber. Igår höjdes den och höll sig runt 39. I natt kom kräket. Misstänker att det hade med den höga febern hon hade och knappt någon mat. Vem vill äta när man mår dåligt?

Jag erbjöd henne hennes "godis". Goda kabanosskorvar. Något hon äter utan att det finns något stopp i henne. Hon tog korven glatt. Efter 2 min kom hon. "Nej tack mamma. Korven luktar inte gott."

Provade med kladdkaka. "Nej tack mamma" Vispad grädde som hon älskar - "nej tack mamma"

Hon är sjuk....

*********<3*********

När jag skrev den sista raden kom hon upp från soffan och gick fram till mig och Livan som satt i andra soffan. "Hej mamma" hostade till och sen spydde rakt ut. Som tur så missade hon oss. Men sitsen sidan om fick sig en fin dusch. Sen 2 gg rakt ut på mattan. Sen ytterligare en kaskad rakt ut över golvet.

Älskar att vara hemma och då ha en 1 åring i hemmet som inte förstår varför hon inte ska kliva upp på mattan eller leka i "vattnet" på golvet.

Olof är strax påväg hem, jag klarar inte att rengöra mattan själv hemma. Fick torkat upp det mesta och har vikt upp mattan med tidningar så vi kan slippa trampa i det. Allt stinker kräk här i hemmet. Och jag fixar inte den stanken. Vill själv kräka av det. 

Vabruari var det, med besked. Synd man inte får ta ut VAB bara när man går hemma....

Jippikayey eller nått 😉

Nåja. Det är fredag idag. Helgen är över oss. Hoppas ni får en fin helg ❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela