jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

1 år

Publicerad 2017-01-20 11:38:59 i Allmänt

Lilla Livan har fyllt 1 år.

1 helt år....
Och jag sitter och funderar över vad som hänt under detta året.
Och vart året tog vägen.

Det är en bestämd donna med ruskigt mycket humör i sig. Hon är bestämd till tusan och är inte sen på att säga ifrån om det inte passar henne.

Herregud, hon har blivit en person istället för bebis numera!

Hon har fått totalt 7 tänder.
Vi är så nära så nära på att gå själva men vi är inte riktigt där än. Hon stödjer inte mycket när hon går men vill gärna hålla för att känna sig säker.

Igår i bassängen vågade hon gå 7 steg utan att hålla. Hon insåg väl att hon landade mjukt då.

Hon älskar att kramas och gör det hårt. Och trycker ner lilla näsan i halsen/axeln på en.

Fortfarande så somnar hon inte själv utan i vår famn. Synnerhet för natten.

Hon vaknar fortfarande 1 gg om natten för att söka tröst och får då komma in i vår säng. Och det är såååå gosigt att skeda med henne. Det är inget kul att behöva gå upp på morgonen och låta henne sova vidare själv. Man vill liksom stanna.
Som tur så på sistone vaknar hon vid 6 tiden på morgonen. Så man kan väl egentligen säga att hon sover hela natten och att hon får sig en slurk och somnar sen om.

Hon ammas fortfarande inför natten, under natten och på morgonen.
Och jag har svårt att bestämma mig för när jag ska sluta. Olof tycker det är dags för länge sedan men det är ju min lilla bebis!

Hon har gått genom x antal förkylningar tack vare skiten som tyvärr dras hem från förskolan. Och även en 3 dagars feber har hon betat av.

Tyvärr i och med sista rundan med feber upp emot 40 grader så tappade hon rejält i vikt. Inte konstigt. Vem vill äta när man mår så då?
Detta resulterade i varje fall att vi ska in och väga igen om en månad för att visa att hon inte svälts av oss här hemma. Typ. 

Oftast är hon en riktig go skrattis. Skakar på huvudet så man tror det ska gå av. Älskar att dansa och börjar oftast så fort hon hör musik.

Storasyster är verkligen en favorit och hon följer gärna henne överallt. 

Hon har börjat att öppna kylskåp och frys.... och hjälper redan till med att tömma diskmaskinen!

Bada är kul och än räds hon inte direkt för vatten.

Hon sover 1-2 gg om dagen och första rundan är inget ovanligt om hon slumrar till på en 3-4 h!!

Jag älskar varje mm av henne och samtidigt som jag glädjs av varje framsteg önskar jag att hon skulle vara bebis ett tag till. Tiden gick fort med första men herregud, det var en piss i Nilen mot hur fort jag tycker det gått nu när de är två.

Vår lilla gosfia.

Hon snor allt hon kan från bord och bänkar. Även fönsterkarmen. Och hon älskar att bläddra i böcker. Och peppar peppar så har hon än inte rivit sönder något utan sitter faktiskt och bläddrar fint och nyfiket.

Jag hade kunnat skriva en hel roman om henne. Hon skänker oss så mycket glädje men samtidigt irritation när hon börjar med sitt jobbiga skrikgnäll som skär in i öronen. Som på skötbordet tex. Förr skrattade hon så fort man lade henne där, nu är det ett sjuhelvetes humör och gnäll.

10 190 g
77.5 cm



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela