jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Hejdå 2016, välkommen 2017

Publicerad 2017-01-01 16:07:41 i Allmänt

Jaha.... där försvann det året. Lika fort som det kom känns det som.

Tänka sig att jag för 1 år sen satt som en tjockis på över 100 kg och bara undrade nyfiket på vad som låg och buffa i magen på mig. 

Den 18/1 på kusinens dag föddes underbara lilla Livan. Och fort gick det och även hon snuvade mig på ett bad om jag inte räknar doppa rumpan och upp igen.

Laszlo var dålig till och från och från januari/februari började vi få höra att det nog var dags att räkna med att säga hejdå.

Våren gick och allt gick som det skulle.
Kärleken till vår nya familjemedlem ökades för var dag som gick.

Min kropp fattade galoppen efter denna graviditet att kilona som lagts på faktiskt skulle bort igen. Och som ett mirakel behövde jag faktiskt inte göra så mycket själv.

Någon gång början på året slutade jag även att dricka cola. Inte gott längre. Även om jag saknar smaken av en iskall cola i glasflaska..

Jag har funnit en ny "vän". Än fortfarande på lärakännastadiet, men hoppas det kommer utvecklas till mer. Extra kul att barnen är i samma ålder och trivs att leka ihop.

Det poppade upp odligslådor i vår trädgård och fler kommer det bli. Älskar tanken och idén om att inte behöva köpa grönsaker mer än lång tid efter sista skörden fram till nästa omgång.

Ett hönshus är även inplanerat och ska bara skrida till verket.

Jag skaffade ett träningskort som jag första tiden flitigt nyttjade. Sen har det bara kostat pengar och inga träningar blev gjorda....

Jag tog även upp dansen igen som jag tyvärr fick ovilligt avsluta igen. Ska dra igång till våren igen är det tänkt.

Vi besökte Kolmården och myste där över en natt.

Jag skaffade äntligen en ny mobil efter att den  gamla länge segat.
Och älsklingen fick en resa till Egypten i 35 års present. MED obligatoriska provdyk i röda havet! Vilket väckte ett nytt intresse hos honom *nöjd*.
Resan var delvis fylld med andra överraskningar med. Kvällen innan kom min mamma och då fick han veta att hon skulle följa med. På flygplatsen mötte hans syster med familj upp som överraskning nr 2.
Superhärlig vecka.

Bortsett från dödsbeskedet på Laszlo som kom efter ungefär halva resan.

En sorgsen jul firades med mamma och nyår avslutades gladare hos mamma om än fortfarande sorgset.

Det nya året kommer inledas både sorgset och glatt. Först en begravning som tätt följs av ett 1 års kalas.

Vad som strax även drar igång är byggröra som jag längtar efter faktiskt.
Odlingen ska utökas och jag hoppas på att finna lite inkomst till hemmet för att dryga ut hemmatiden. 9 månader till ska jag vara hemma minst. 

Vi löser det.
Med positivt tänkande kommer man långt. Så det ska utövas mer. Och träning 😉

Gott nytt år!
Tack för att ni finns i mitt liv ❤ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela