jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Marshmallowfondant

Publicerad 2017-01-11 11:24:26 i Allmänt

Har ni någonsin testat att göra en marshmallowfondant?

Jag provade för första gången i mitt liv igår kväll. 

Förra tårtan jag gjorde till loppan när hon fyllde 3 år gjorde jag med marsipanlock. Och visst den blev fin men  jag var duktigt besviken. I mitt huvud hade jag tanken om ni vet konditorimarsipanlock. Men jag blev rätt bedragen där. Det påminde mer om sugarpaste och smaken likaså. Ingen gillade det mer än loppan och andra barn typ.

Livan fyller ju år nästa vecka. Tanken är att ha kalaset för henne helgen efter. Men ni minns kanske att hon valde att födas på sin kusins dag? 
Mina släktingar är i Sverige denna helg i och med den stundande begravningen imorgon. Så jag tänkte att jag lika gärna kan bjuda hit dem på kalas med. Min moster har i för sig varit här förr, men inte min döda morbrors fru eller min kusin.

Det kommer bli tight med 15 vuxna och 3 barn, 4 med Livan. Men men. Man fyller bara 1 år en gång i livet. Och till nästa kalas hoppas jag att ovanvåningen är klar!!

Oavsett, jag tänkte att efter morgondagens sorg som det kommer bli, måste vi hylla livet igen. Lite tänk "efter regn kommer solsken".
Och i mitt huvud har jag en vit tårta med figurer på. Därför provade jag igår att göra en marshmallowfondant som jag ska täcka tårtan med. Som för övrigt är tanken att det ska bli ett snölandskap i och med att det snöade rejält dagen hon föddes.

Jag är mycket glad över att båda barnen sover när jag gjorde den. Jag är ännu mer glas över att Olof var hemma!! 
För herrejävlar vad kletigt det var!!

Jag hade bara läst instruktioner så jag hade ju bara i mitt huvud att det skulle vara som ett kletigt tuggummi. Å det var kletigt vill jag lova. 
När jag väl gått å lagt mig så Youtuba jag MF. Ser då till min stora förskräckelse att den skulle vara en fast degklump när den plastades inför sin vila. 😣
Jag hoppas slitet och kletet igår inte är förgäves idag. Men jag behöver mer florsocker.... Så fruktansvärt sött!!

Ja vad kan jag säga. Lite var dag blir förhoppningsvis bra.
Tack till er fina som erbjudit mig hjälp. 
Livan är mer på benen idag. Febern borta men fortfarande ett jädrans gnäll. Inser jag under dagen att detta går inte så finns risken att jag kanske slår en pling ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela