jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Göm mig

Publicerad 2017-03-19 13:34:04 i Allmänt

Vill bara gå i ide nu. Få igen lite sömn.


Loppan slutade kräka lör fm, tänkte Nice nu är det äntligen över.
Men ikke.

23.30 ca kräker livan ner hela sig och sängen. Spyor i hår, ögonfransar, öron....
Bara ta in henne och duscha av henne. Som hon skaka stackaren. Kräker x antal gg till efter men bara slem och galla. Jag börjar se ett mönster...

1 h senare kom det över mig. Skit oxå!
Jag hoppades så att få slippa. Hur löser vi sömnen nu då?
Livans madrass måste tvättas och torkas. Hon kan inte sova i vår säng om hon fortsätter kräka.

Loppan sov redan i vår säng och verkar vara "frisk". Hon får stanna kvar. Jag hämtar hennes madrass och lägger den inne på dass. Livan å jag får sova där. Nära till wc och lättstädat om det blir mer.

Alltså, det enda som var bra med detta var att jag hade nära till dasset, typ.

Alltså, när man e så kass att jag både spyr och nästan skiter ner mig samtidigt, då är jag långt ifrån kaxig....
Fick inte ens behålla vätska och i slutet är det ren galla. Avliva mig på studs tack.

Där ligger jag på en för liten madrass. Tunn som fan för min tyngd. Tackar gudarna i det läget att vi köpte madrassen på IKEA och inte MIOs supertunna madrass som tillhörde hennes säng. 
Tack och lov för den goa golvvärmen så jag slapp hacka tänder allt för mycket.

Vid 4 hör jag hur Olof börjar. Grattis. Så himla lyckat att vi båda är kassa samtidigt. Och jag har inte ens fått igen sömnen sen natten innan när loppan kräkte 1 gg i timmen....

Idag är livan pigg igen med undantag att det rinner av henne. 
Loppan klättrar naturligtvis på väggarna efter alla dessa sjukdagar.
Olof ligger och sover fortfarande och jag bara kämpar för att hålla mig vaken.

Sömnbrist delux. Det rinner av mig men än får jag behålla det lilla jag försökt få i mig. Behöver fixa mat till de små men jag har ingen lust eller ork. Och vågar inte köra till affären. Och jag vill bara sova!!!!!

Vart finns hjälpen och avlastningen när jag behöver den?

Gråten ligger inte långt ifrån kan jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela