jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Hjälp....

Publicerad 2017-03-16 08:05:23 i Allmänt

Alltså detta med sömnbrist.

Det används ju som ett tortyrmedel, så inte konstigt att man blir dum i huvudet.

Igår morse ringde de från förskolan och berättade att de haft 3 barn som antagligen var magsjuka. Jag valde att hålla loppan hemma även om jag visste att risken fanns att hon blivit smittad. 

Dagen gick och det var lugn och fröjd. Så slog kl 17 och magont började det ropas om. Sen dess har hon haft huvudet i en spann eller wcstolen. Inte ens vatten fick behållas och det var bokstavligen vatten och galla som enbart kom upp.

Det gör så sjukt ont i en när man ser hur tårarna rinner på henne och hon modigt kämpar genom varje attack.

I natt började hon med att sova på soffan. Men efter ett tag sprang hon in till oss. Gick bra i 30 min för att sedan inte hinna resa sig upp och sängen åkte på en omgång....

Hämtade hennes madrass och la den på golvet sidan om vår säng med en spann mellan. Där fick hon sova. 
När hon väl somnat utan att få upp något så vaknade naturligtvis den andra... som bestämt fick för sig att det var dags att vara vaken då hon lyckats vakna till rejält när vi flyttade in henne.

Långt efter kl 3 somnade jag själv och jag vet helt ärligt inte när lillgangstern till sist somnade.

Vaknar strax vid kl 6 av att loppan vill ha vatten. Jag skickar henne på att själv hämta medan jag försöker få upp ögonlocken där i sängen. Lillgangstern har naturligtvis vaknat och busar runt i sängen. Loppan kommer tillbaka och än är allt frid och fröjd och jag hoppas så att det är färdig kräkt. 

Man blir så sjukt snabbt vaken och "pigg" när man hör ljudet av kräk. Allvar. Från död till levande på någon millisekund!
Där kom vattnet upp igen.

Jag vill Fan bara gråta.

Nu sitter vi i soffan, 1 glas vatten och 2 rån har än fått stanna kvar. Hon tjatar om välling så jag gissar hon mår bättre. Spannen är dock med i varje steg vi tar. 

Jag HOPPAS att det är matförgiftning och inte nått jädrans magvirus vi åkt på från förskolan. 

Oavsett är jag låst. Jag vågar inte lasta in dem i bilen om det är något smittsamt. Är inte så sugen på att sanera bil eller butik. 

Magsjuka eller vad det nu är, måtte nog vara det värsta som finns.

Håll tummarna för att vi andra slipper det.
Pretty please!

Kommentarer

Postat av: Sara Selander

Publicerad 2017-03-16 09:11:10

Helsike så tråkigt! Hoppas hon piggnar på sig fort och att ni andra slipper det!

Svar: Än så, peppar peppar, har vi klarat oss 😊 och loppan har fått behålla det lilla hon druckit och ätit 👌
Daria D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela