jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Det händer grejer....

Publicerad 2018-02-08 23:41:00 i Allmänt

Idag slog mig en tanke....
Var gg jag har fått tid för intervju, har jag alltid fått min mens samtidigt.
Det har alltid varit en torsdag.
Det har alltid varit kl 13,30
Sammanträffande?

Jag var på jobbmässa igår. Den första riktigt vettiga aktivitet via arbetsmarknadsprogrammet jag går.
JOBBMÄSSA liksom!
Med 60 olika utställare där det var en bra blandad kompott gällande yrken.

Jag var flitig. Jag var flitig så in i gudarna.
Började värma upp genom att prata med de jag inte var intresserad direkt av. För att värma upp mig, mjuka upp mig och stärka mig. Sedan gick jag ut som en hungrig varg på jakt.
Jag körde all in vilket resulterade i att alla ställen jag pratade med frågade mig om mitt CV. Ja jag frågade inte om jag kunde ge dem mitt CV utan DE frågade mig om jag hade mitt CV med mig.
Alla gjorde anteckningar på mitt CV och jag såg att vissa tom skrev stjärna på mitt CV.

På vissa ställen så hörde jag dem tom säga till folket före mig att de tog inte emot CV på mässan, mig frågade de om jag kunde ge dem CV på plats. Om det var bra, det vet jag inte, men jag vill tro att det är bra.

Redan idag har mässan igår gett resutat. Strax efter kl 18 idag ringde det och de ville träffa mig imorgon för en intervju. Som hon sa, det var mååånga CVn de fick, men de vill mer än gärna träffa mig. Känner mig förbannat nöjd om jag får lov att uttrycka mig så!
Sen att det var kanske inte en av de platserna jag önskade mest. MEN jag är ju inte tvungen att säga ja imorgon heller ;)

Var idag på intervju med. Manpower ringde mig och ville jag skulle komma in så de fick träffa mig, de tyckte mitt CV så jättebra ut och ville få en bild i verkliga livet av mig med. Sagt och gjort. Jag styrde kosan dit. LÄTT att jag hade kunnat tänka mig arbeta på det kontoret... Oh la la! Utsikt över havet. Japp, lätt en arbetsplats jag hade velat ha.

Så... då inväntar jag att min mail ska gå varm och då syftar jag inte på skräpmailen.
Jag önskar att min mobil ska gå varm.
Jag önskar att de ska slåss om mig.
Jag lnskar att int ebli erbjuden några skamlöner. Jag vill att de betalar för vad jag är värd. Och ja jag har inte rätt att vara kräsen som arbetslös, men JO det är just det jag har idag. För varför ska jag arbeta på en plats som inte är intresserad av att betala mig vad jag är värd?

Om det är lägre löner jag vill ha kan jag ta det när jag desperat söker jobb på tex Maxi. Den dagen den sorgen.

Nu ska jag förbereda mig mentalt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela