jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Inte riktigt som jag tänkt..

Publicerad 2018-02-21 12:17:38 i Allmänt

Var på återbesök hos ortopeden igår då smärtan i benet är kvar och nu kan jag inte vicka på tårna längre heller samt att stortån börjat peka in.
Foten är ständigt avdomnad på hela yttersulan från häl upp till lilltån och de andra två närliggande tårna. 

Jag har så ont på utsidan av benet från vrist upp till knäet att jag inte vet hur jag ska ligga med benet när det är sovdags. Jag kan däremot gå på foten så något positivt finns där.

Men igår när de klämde och kände och tom hämtade in en extra ortoped för att slå sina huvuden ihop så fick jag höra "boka tid direkt det är nog av". Av??? Vad är av???
Fick förklarat att de misstänker att ligamentet är skadat eller av så jag skulle få tid till dagkirurgi snarast då jag redan gått i 10 dagar med detta. Jahapp....
Ställer mig frågan.... varför kollades inte detta upp när har redan suttit 12.5h på akuten och påpekade flera gg att jag har ont upp till knäet! Men men.

Imorgon ska jag sövas så de kan göra testerna ordentligt på mitt ben och så jag är ordentligt avslappnad för tydligen ska detta göras jävulusiskt ont. Känns kul. Och ev om det är som de misstänker så blir det två skruvar in i benet. 
Allt för att jag skulle hjälpa en kåt räv. Jag vet helt ärligt inte om jag ska skratta eller gråta!

Blir det skruvar får jag inte köra bil.
Och nästa vecka ska jag till handkirurgen för att vad jag förstått påbörja emboliseringen i handen. OCH igår ficka jag ett mail om att jag är inkallad på intervju till kriminalvården just samma dag som kirurgen.
Och jag hoppas ngt innerligt att jag INTE behöver hoppa in på kryckor till den intervjun!
Och OM jag hoppar på kryckor så undrar jag om de kommer kunna påbörja emboliseringen i handen?
Jag vill verkligen få detta klart nu då dessa tabletter ger mig bieffekter som jag gärna slipper och jag vill inte plågas längre än nödvändigt med detta rävgift.

* Huvudvärk 
* Tappad smak 
* Akne över heeeela kroppen
* Follikuliter i hela hårbotten (hårsäcksinflammation) som gör att borsta håret är en plåga 
* Svamp i underlivet som är en jäkla plåga
* Utslag i handflatan som kliar så in i
* Sött smakar salt... Hur gott är choklad nu liksom?!?
* Dåliga levervärden 
* Jag har drastiskt minskat antal av vita blodkroppar 

Jag hoppas denna lista inte kommer förlängas något mer.

Så vad har vi lärt oss av allt detta?
Låt gnälliga rävar vara i fred och sitter korken hårt på flaskan, skit i att öppna den! 😊🖒😂

Håll tummarna för mig imorgon är ni snälla ❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela