jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

17 januari idag

Publicerad 2018-01-17 15:49:57 i Äntligen mamma

Herregud... för 2 år sen visste jag denna dag att jag skulle bli mamma antingen under den kommande natten eller dagen efter. Ett datum jag hett önskade då att det inte skulle bli (18) men det blev så.

Imorgon fyller lilla livan 2 år. Och återigen undrar jag vart tiden flög iväg. Min älskade lilla koalabjörn. Bara de senaste dagarna har hon blivit så "vuxen" mot vad hon var för 1 månad sen.

Envis till tusen. Även denna lilla dam VET med bestämdhet vad hon vill. Hon stampar ner med foten och markerar. 
Än pratar hon inte. Eller jo, hon pratar föööör fullt. Men inte så tydligt att man förstår. Loppan minns jag att hon vid denna tiden tydligt sa vad hon ville ha. Visst knäckebröd var nana, morot oj oj och pappa hette mamma 😂 men man hörde tydligt vad hon ville ha.

Livan snackar ja så in i. Men lyssnar man inte nogrannt låter det bara som rent bebisspråk. Jag har den sista tiden börjat lära mig höra vad det är hon säger, men det är inte lätt alla gånger. Hon säger ofta var dag jag älskar dig mamma. Och det är en väldigt kär mening där hon alltid lägger handen på min kind. Hon är pussig till max. Vår älskade lilla livan.

Jag fattar inte det. 2 år...

************
Förra veckan hade jag tid hos onkologen i Lund för min  hand. Jag fick info gällande medicinering / behandling och även recept utskrivet som kunde hämtas ut i måndags. 50 dagar till en början. Och till ett pris av närmare 4000 kr. Tack och lov betalade jag själv "bara" 2150 kr. Men fy för vad läkemedel kostar! Under mindre än 1 års tid har min hand kostat mig över 3000 kr!! Och då är ingen körning och parkering inräknad för alla turer jag varit i Lund, Malmö mfl orter.
Det är inte billigt att bli sjuk/skadad!

Så har jag då knaprat dessa tabletter i 3 dagar. Känner av lite illamående ca 30 min efter intagen dos. Fullt normalt. Det är cellgiftsklassat medel. Vad som gör mig mer fundersam är när jag nu har lusläst bipacksedeln... vanliga bieffekter: diabetes, hudcancer, lymfkörtelcancer mm
Är det värt att äta skiten? 
Får ta ett snack med läkaren om 2 v när de ska kontrollera mina blodvärden hur min kropp reagerar på detta. Men Ja, jag blir faktiskt rädd!

Min älskade styvmamma kämpar på med sina cellgifter och stärkaimmunsprutor. Efter 1 månad från första dos och även andra redan jämför hon sig med Gollum till utseendet. Jag har fan ingen rätt att klaga på mina skitproblem när jag ser och hör vad hon går genom ❤ jag lider så med henne och önskar att jag kunde underlätta för henne. Istället sitter vi båda och är infektionskänsliga i och med cellgifterna och hon kommer stundtals inte få träffa barnen med risk för att bli så supersjuk.

Livet är verkligen inte rättvist någonstans.
************

Fick i dagarna veta att tjänsten på Peab blev tillsätt av en av dem 2 som de redan hade träffat innan mig. Trist för mig men det finns säkert ett annat jobb för mig. Har varit på ny intervju för ett företag som tom har bättre arbetstider och bättre lön. Samt att jag gjort inköp av dem tidigare när jag arbetade på BD. Man kan hoppas att det ger mig lite förtur 😉

Håll tummar och tår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela