jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Nytt erbjudande

Publicerad 2018-03-20 21:58:42 i Arbete

Fick idag nytt samtal där jag blev erbjuden en tjänst jag sökt.
Jag känner att jag har flyt nu 🖒
De två som vill ha mig är de två jag helst vill ha av de jag varit på intervju för. Så jag är så glad.

Blev genast ett svårt val vilken tjänst jag ska tacka ja till. En lång lista med för och nackdelar. Tills jag fick veta lönerna.
Och jag ville nästan gråta då. Den jag nog helst vill ha har mer än 4000 lägre i lön. Och det utan ngn ob. 
Så genast blev valet lättare även om jag eg vill nog hellre ha den med lägre lön. Men tyvärr får nog pengarna styra i denna fas. Jag går oavsett ner 7000 mot min lön jag hade innan. Och det är stor lönedumpning.

Det glädjande är att när de hörde att någon annan var intresserad av mig så höjde de lönen med 2000 utan att jag sagt något gällande lönen. Det bevisar att de vill ha mig.

Så imorgon får jag ringa och tacka ja till den ena tjänsten och nej till den andra.
Sen måste jag få tag i läkarna i Malmö och säga att de behöver inte leta efter en optid till mig i maj utan vi kör på sept. Så får jag hoppas att jag kan bryta medicineringen i rappet.

Bara trisslotten med vinst som saknas. Ja en högre vinstsumma än de 30 kr jag vann på en gratis  lott idag.

Snart blir det ordning i ekonomin får jag hoppas. Och samtidigt som det smärtar att behöva lämna töserna längre än 15 h så längtar jag till att få jobba. Får se hur jag känner när jag väl börjat 😂


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela