jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Sjuk

Publicerad 2019-02-12 09:06:09 i Allmänt

Sen jag började med tabletterna förra året här är märkt en annan tendens när jag blir sjuk. Det är sällan numera bara en liten sleten förkylning. Det är allt eller inget numera. Och inte allt på en gång, nej allt byter av varandra.

I torsdags när jag gick till jobb kände jag att det ömmade i halsen. Jag gick hela dagen och velade om jag skulle träna eller ej. Faktiskt velade jag hela vägen i bilen på vägen hem om jag skulle svänga av eller inte i Ängelholm. Jag valde precis vid avfarten att åka hem. Klokt val. 

Jag kom hem och det gick inte ens en timme förrän febervärken bröt ut i hela kroppen. Jag hade så ont att jag inte ens kunde stå upp för det ömmade så tom under fötterna. Feber deluxe.

Fredagen helt däckad, lördagen likaså, söndagen började bli bättre och där på kvällen small det till i örat. Bara boka tid hos läkare i måndags för att visa att jag har ett riktigt förstaklassigt skolexempel på öroninflammation. Alla fick komma in och titta i mitt öra. Kul jag kan glädja andra 😉
Hem med antibiotika, 4 tabletter om dagen i 5 dagar. Är helt döv på höger öra och balansen har blivit påverkad. Ont i hela högra halvan av ansiktet. Idag tisdag kom förkylningen.

Jag hade hoppats på att återgå till jobb denna vecka men vet i katten om jag hinner bli bra innan fredag när jag måste vara tillbaka på jobb igen. Skit.

Barnen är dock glada. De får sovmorgon dessa dagar och blir hämtade tidigt. Mamma både lämnar och hämtar. Personalen på förskolan blev glada över att se mig, det var liksom inte igår. Som sagt kul att min sjukdom kan glädja andra 😉 

Men trots att jag är så kass så ska jag inte klaga. Jag tycker det är kul att få lämna och hämta barnen på förskolan och ha tid att stå och snacka med personalen. Det får mig att sakna tiden som föräldraledig. Vilken underbar tid. Nyttja den medans ni kan, för helvetes vad fort den tiden går! De små bebisarna är inte så små längre ❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela