jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Sjukor

Publicerad 2019-02-26 09:36:32 i Allmänt

Är det inte den ena så är det den andra eller en tredje. 

Pappa gör enorma framsteg och det ser ut som att han kommer bli helt återställd även om mycket arbete är kvar. Värst är det i ansiktet vart det fortfarande inte hänger med och saliven bla rinner utan att han märker det. Men läkarna är så nöjda och vi enormt glada. 

Sen är det då min hals och mitt öra. Jag har fortfarande ont. Jag är inte lika hes längre men det ömmar än och ja jag hör fortfarande dåligt på höger öra och det gör fortfarande ont!

Och så kommer då nästa sjukling. Lilla livan. Pigg som en nötkärna men med ögoninflammation vilket resulterar i big no no på förskola. Suck. Ja det är bra att sjuka barn ska vara hemma, men det är som en förkylning fast via ögonen. Och hur många grönsnoriga ungar ränner inte var dag på förskolan?

Då jag varit hemma i två veckor redan pga sjukdom känns det så dumt att vabba nu. Synnerhet när det är kris på jobb med dubbelbeläggningar och de jagar extra folk för att jobba. Vi har plats till 44 st och vi var i söndags 53 st och värre blir det. Blev själv inringd i fredags. Aldrig fel med kval och extra slantar. 

Olof har massor på jobb denna vecka och har svårt att vara hemma då mycket ska bli klart dessa dagar. Vad gör man då? Blir till att höra med mamma om hon kan tänka sig komma hit och bo några nätter. Det är nu jag önskar extra mycket att vi hade haft ett rum extra så man slapp behöva erbjuda en soffa som sovplats! Hoppas hon kan och vill, kommer blir jobbigt annars att behöva ringa och säga att man vabbar när det är kris på jobb.

Och allt detta får mig att tänka på hur svårt respektive lätt det är beroende på person. Det kan bara betyda att jag trivs med mitt jobb och mina kollegor som inte vill sätta dem dels på pottkanten dels sätta dem i större risk. I söndags var vi inte tillräckligt många pga sjukor samt att de som satt upp sig på att jobba extra inte ville. Varför sätter man då upp sitt namn på att man vill om de sedan inte vill när de ringer undrar jag. Men men. Inte mitt problem.

Det är klart att jag vill mina barn deras bästa. Tro inget annat. Jag är en av få som har barnen hemma längre än vad som behövs vid sjukor, just för att inte smitta andra. Jag är den som har dem kanske onödigt mycket hemma mot många andra. Men små barn kan inte säga till fröken "jag mår inte bra, jag orkar inte", det kan jag som vuxen.

Om mindre än 3 v börjar jag utbildningen med. De veckorna jag är i Malmö kommer vara ännu svårare för mig att vabba. Men vi tar en dag i taget. Vi är inte där nu....

Ja sen har vi då lilla hockeymålet. 14 feb rök första framtanden, 3 dagar senare rök nästa. 4 tänder tappade. Vår lilla vampyr ❤




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela